STOPPING
for two vibraphones (2006)
The instrumentation of two vibraphones was chosen as an ideal way of treating attack, resonance and the cessation of sound in detail. As much emphasis is placed on the precise way each sound ends as the way it begins. In a larger sense, this mode of listening is present in the overall discourse of the piece. The gestures and figures of Stopping are all strongly inclined toward their own cessation; yet, a strategy for the continuation of the piece is always present. Stopping contains sudden proliferations of seemingly alien material, which is just as likely to disappear as to dominate. This tension between continuation and cessation forms the crux of the piece.
STOPPING
pour deux vibraphones (2006)
J’ai choisi l’effectif de deux vibraphones afin d’explorer de manière détaillée la résonance et la cessation des sons. Les terminaisons des sons sont aussi précisément indiquées et differenciées que leur commencement. Cette modalité d’écoute s’impose également au niveau global de la pièce. Les gestes et figures de Stopping s’inclinent fortement vers leur propre dissolution, bien qu’un stratagem pour la continuation de la pièce ne soit jamais absent. Cette tension représente la pierre angulaire de la pièce.