MIDNIGHT AUDITION
for viola (2013)
In Midnight Audition, a limited number of instrumental figures is developed and recombined in always-changing configurations. The piece has no particular narrative arc; on the contrary, the listener's attention is directed mainly to timbre and articulation, and the piece makes use of practically the entire range of the viola’s technical possibilities: double- and triple-stops, three different kinds of harmonic sounds, col legno playing (with the wood of the bow), sul ponticello, pizzicato, and so on. Owing to the fragile and brittle nature of the sounds produced, the piece exposes the essentially isolated nature of the performer, while aiming for a certain formal multiplicity, through the use of a large number of different but interrelated figures.
MIDNIGHT AUDITION
pour alto (2013)
Dans Midnight Audition, un nombre restreint d’éléments se voit développé et re-combiné dans des configurations toujours changeantes. Or la pièce n’a rien de spécialement dramatique ; au contraire, l’emphase se porte essentiellement sur le timbre et l’articulation, tout en faisant appel à l’ensemble des ressources techniques de l’alto : double- et triples-cordes, sons harmoniques, jeu col legno (avec le bois de l’archet), sul ponticello, pizz, et ainsi de suite. Par le caractère essentiellement fragile, voire cassant des sons produits, la pièce cherche à mettre le plus en évidence possible le caractère solo, isolé de l’interprète qui joue, tout en cherchant une certaine forme de multiplicité par les timbres et les articulations toujours changeants.